Tuesday 30 July 2013

Kuih Raya Pelik

Assalamualaikum

Sempena musim perayaan ni. Ramai yang duk pulun tempah kuih dan buat kuih. Haaaaaaiiiii dah lama saya tidak buat kuih raya. 

Tiba tiba terkenang saat zaman kecil, bersama kakak dan adik pakat tolong mak saya buat kuih. Mula mula semua semangat tapi lama lama sorang sorang hilangkan diri sebab lama sangat nak tunggu kuih siap bakar. Hahhaha..

Ok kali ni saja je nak kongsi dengan anda kuih kuih yang agak pelik didunia ini. Jom kita terjah!

1) Agak agak, sampai hati tak nak makan kuih ni.Macam sayang je nak makan kan!

2) Yang ini macam comel je zirafah tu


3) Kuih ni kena makan waktu siang je. Takot nak makan malam2..weeeeeee

4) kuih ni mesti ramai yang suka! 

5) Siapalah pencipta kuih ni kan..

Itulah sebahagian daripada jenis kuih yang agak pelik saya jumpa. Tapi sebenarnya saya ni bukan penggemar kuih raya. Kalau pergi beraya umah orang, saya tak pandang pun kuih raya sangat-sangat, saya lebih suka makan sate, lemang, nasi, ketupat,..

Tapi kuih semperit mak saya memang paling best! Rindu nak makan banyak banyak kuih cm ni!

('',)

Dan kuih terkini yang menjadi pujaan hatiku ialah ..kuih tak tahu nama! 



No comments:

Post a Comment