Tuesday, 30 July 2013

Kuih Raya Pelik

Assalamualaikum

Sempena musim perayaan ni. Ramai yang duk pulun tempah kuih dan buat kuih. Haaaaaaiiiii dah lama saya tidak buat kuih raya. 

Tiba tiba terkenang saat zaman kecil, bersama kakak dan adik pakat tolong mak saya buat kuih. Mula mula semua semangat tapi lama lama sorang sorang hilangkan diri sebab lama sangat nak tunggu kuih siap bakar. Hahhaha..

Ok kali ni saja je nak kongsi dengan anda kuih kuih yang agak pelik didunia ini. Jom kita terjah!

1) Agak agak, sampai hati tak nak makan kuih ni.Macam sayang je nak makan kan!

2) Yang ini macam comel je zirafah tu


3) Kuih ni kena makan waktu siang je. Takot nak makan malam2..weeeeeee

4) kuih ni mesti ramai yang suka! 

5) Siapalah pencipta kuih ni kan..

Itulah sebahagian daripada jenis kuih yang agak pelik saya jumpa. Tapi sebenarnya saya ni bukan penggemar kuih raya. Kalau pergi beraya umah orang, saya tak pandang pun kuih raya sangat-sangat, saya lebih suka makan sate, lemang, nasi, ketupat,..

Tapi kuih semperit mak saya memang paling best! Rindu nak makan banyak banyak kuih cm ni!

('',)

Dan kuih terkini yang menjadi pujaan hatiku ialah ..kuih tak tahu nama! 



Sunday, 21 July 2013

Bazar Ramadhan

Assalamualaikum.

Salam 12 Ramadhan.
Apa menu untuk berbuka puasa hari ini? 
Hari ni hari Ahad, mesti menu gempak kan. Hehe

Setelah 11 hari kami berpuasa, kami bejaya tidak jejakkan kaki ke bazar. Kiranya berjaya juga lah kami kn? Hehe 

Bukan apa, sebelum Ramadhan lagi, kami telah tetapkan undang undang tentang "larangan" pergi ke bazar pada hari bekerja. Hanya hari minggu je boleh pergi. Salah satu sebabnya adalah untuk menjimatkan kos.

Tapi pada hari ini, akhirnya kaki kami jejak jua di bazar Ramadhan. Kami pergi bazar putrajaya je. Sebab kat sana lah agak meriah sikit.

Kami solat Asar di Masjid Besi dulu, lepas je solat, terus serang bazar. Wooooi meriah nya.

Dari rumah plan seorang hanya patut berbelanja RM5 sahaja. Tapi, benarlah kata orang, nafsu makan terus berubah bila dah pergi bazar!

Encik suami saya dah beli nasi beriani dan gulai kawah . Saya pulak tepung pelita dan nasi kerabu ayam bakar. Kami gagal dgn plan bajet RM5  sahaja..hehhee

Wednesday, 17 July 2013

R a m a d h a N


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Ikan bakar

Assalamualaikum!

Sihatkah? Puasakah?
Apa menu untuk berbuka puasa hari ini? Kalau masih tidak tahu nak masak apa, mari kongsi kongsi resipi ikan bakar saya ni.. Hehehe

Tapi sebelum buat ikan bakar tu pastikan dah ada sos untuk bakar tu.Untuk dapatkan resipi tu, boleh la tengok berkaitan sos ikan bakar bonda yang saya post.

Ok bahan bahan untuk buat ikan bakar ialah: 
1) 2 ekor ikan pari.
2) Daun pisang.
3) Sos ikan bakar.
4) Alat pemanggang. ( saya pakai pemanggang ajaib)



Cara - cara : 
1) Panaskan pemanggang bersama sedikit minyak.
2) Letakkan daun pisang untuk lapisan bawah.
3) Letakkan sos ikan bakar di atas daun pisang.
4) letakkan ikan pari ( ikan telah disapu sos ikan bakar)
5) Tutupkan ikan dengan daun pisang.
6) Tutupkan penutup pemanggang.

* masak lebih kurang 1/2 jam untuk setiap  bahagian sebelum diterbalikkan.
* ikan bakar dan sos pencicah ibarat irama dan lagu. So saya telah buat 2 jenis sos pencicah 

Pencicah sos kicap :

1) Kicap cair
2) 1 sudu teh gula
3) 1 sudu sos tomato
5) 3 biji cili api yang dihiris
6) 1 ulas bawang merah diulas / kecil

Cara caranya:
1) campurkan kesemua bahan. Rasa ikot suka suka hati! 

Pencicah air asam:
1) Air asam jawa
2) 1 sudu teh gula
3) Sedikit bawang yang dihiris
4) 3 biji cili api.

Campurkan kesemuanya! Siap!

Makan bersama ikan yang telah dibakar! InsyaAllah sedap.. Nak sedap lagi perahkan asam limau kasturi di atas ikan sebelum makan. 


Ok selamat mencuba! 




Tuesday, 16 July 2013

Hukum Mengganggu Orang Solat

Assalamualaikum..

Salam 7  Ramadhan.
Pejam celik pejam celik..sekejap je.dah satu minggu kita berpuasa.
Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang masalah yang boleh dikatakan selalu kita semua alami .

Mungkin tanpa kita sedar, kita adalah penyumbang kepada pengganggu orang yang sedang solat.
Ada yang membaca al-Quran,berzikir  dengan kuat tika berada di masjid, surau. Tanpa menghiraukan ada jemaah yang sedang solat pada tempat yang sama. Perkara ini kita tidak boleh memandang acuh tak acuh atau tidak ambil serius.

Dalilnya adalah Dari Abu Sa’id ia berkata:
Rasulullah s.a.w pernah i’tikaf dimasjid, lalu beliau mendengar (sebagian sahabat) mengeraskan bacaan (mereka), maka beliau membuka tabir (kemahnya) dan beliau bersabda: ‘Ketahuilah! Sesungguhnya tiap-tiap kamu itu bermunajat (berbisik) kepada Tuhannya, oleh karena itu janganlah sebagian kamu mengganggu kepada sebagian yang lain dan janganlah sebagian kamu mengeraskan bacaannya kepada sebagian yang lain” (Hadits Shahih riwayat Abu Dawud no hadits: 1332)
Allah S.W.T Telah berfirman
Berdoalah Tuhan kamu dengan rasa tunduk merendahkan diri dan tersembunyi, karena sesungguhnya Ia tidak mencintai orang-orang yang melampaui batas” (Al-’Araaf:55)
Dan sebutlah Tuhanmu di dalam dirimu dengan merendahkan diri dan dengan rasa takut dan dengan tidak mengeraskan suara diwaktu pagi dan petang dan janganlah engkau menjadi orang-orang yang lalai“. (Al-A’raaf:205)
Dari 2 ayat diatas dapat kita fahami bahwa Allah S.W.T memerintahkan kita berdoa dan berdzikir dengan:
  1. Merendahkan diri 
  2. Dengan tersembunyi (berbisik) dengan tidak bersuara keras.
Selain itu 2 ayat diatas menjelaskan bahwa:
  1. Allah S.W.T  tidak mencintai orang-orang yang melampaui batas di dalam berdo’a dan berdzikir dengan suara keras.
  2. Kita diperintahkan demikian, supaya kita jangan menjadi orang-orang yang lalai dalam mengingat Allah Subhanahu wa’ta’ala.

Oleh itu, bila kita berada di dalam masjid, surau ataupun di sekeliling kita ada yang sedang solat,pastikan kita "off" ataupun "silent" handphone anda semua ok!

sama samalah kita bersepakat ke arah kebaikan. Anda buat anda dapat.



Monday, 15 July 2013

Serunding

Assalamualaikum!


Serunding. Serunding.

Waktu berbuka  di waktu senja
Berbuka bersama saudara mara,
Enak di makan begitu saja,
Itulah serunding pembuka selera

Siapa yang tidak gemarkan serunding?
Cer nyakap.. Cer nyakap..

Saya memang hantu serunding.
Lebih lebih lagi serunding daging.
Biasa serunding akan banyak di pasaran bila tiba bulan Ramadhan. 

Serunding daging ni saya suka jadikan lauk. Makan bersama nasi panas. Teringat lauk masa zaman bujang dulu. Serunding, nasi putih, telur dadar. Woooow sedap. Jauh lagi sedap dari lambchop! 


 Serunding daging

Kalau di Kedah, mak mertua saya akan buat serunding ikan bila tiba hari raya.
Dulu saya memang tidak suka serunding ikan. Tapi bila cuba rasa yang mak mertua masak, rasa sedap pulak. Hehe terus suka. Kalau di Kedah , serunding di makan bersama ketupat palas. Semuanya buat sendiri. Tiada beli2. Kagum! 

 Serunding ikan


Ketupat palas oh ketupat
Haaa selama saya hidup, kali pertama cuba bungkus ketupat adalah bila beraya di Kedah. Hancur! Memang tangan saya ni tidak berseni.. Huhu.. Ketupat disini rebus, kalau diterengganu dia goreng. Sedap gok weh boh!

Proses isi ketupat

Tadaaaa...

Pulut oh pulut

Bila hari raya, tidak dapat merasa pulut tidah sah.
Bagi aku seruding lagi best di makan bersama pulut kuning! Serius .. Saya memang hantu pulut kuning. Pernah kawan kawan tegur saya sebab makan pulut kuning macam makan nasi.. Berpinggan- pinggan. 

Untuk lagi sedap makan pulut kuning, makan bersama serunding, timun dan telur rebus.

Ok lah! Lagi banyak menaip di sini lagi banyak telan air liur ni!

 Sedap brader..

Ok... Selamat berpuasa!



Sunday, 14 July 2013

Udang Masak Kari

Assalamualaikum semua.

Salam 5 Ramadhan.

Kali ni saya ingin berkongsi resipi berkonsepkan kari pulak. Boleh ka? Ayoyo aci.. Boleh la..

Tapi kali ni saya tidak guna ayam, daging atau ikan. Tapi pakai udang pulak. So hari ni udang sebagai HERO kata chef Jo dalam masterchef. Hehe

Ok! Jom kita kongsi kongsi resipi dia jom!

Bahan bahan:

1) Udang dalam 15 ekor. (Untuk 2 orang makan)
2) Kacang panjang yang telah dipotong pendek pendek.
3) 3 ulas bawah merah dihiris ( untuk tumis)
4) 2 biji bawang putih dihiris ( tumis)
5) Rempah kari ikan Allagapas 
6) daun kari
7) 5 biji bawang besar ditumbuk
8) santan
9) sedikit jintan manis , jintan putih 


Cara caranya :

1) Tumiskan daun kari,bawang merah dan bawang putih bersama jintan
2) Bila dah naik bau, masukkan rempah kari yang telah digaul bersama bawang yang telah dimesin bersama sedikit air.
Pastikan api sederhana sahaja.
3) Bila rempah dah pecah minyak, tambahkan air 
4) kemudian masukkan santan. Kacau sentiasa. Sambil tu bolehlah bersalawat.
5) Bila santan dan kuah dah sebati, boleh masukkan udang dan kacang.
6) masukkan garam sebagai perasa
7) Bila semua dah masak.. Boleh ler tutup dapur gas tu.. Atau bahasa kg nya.. Tutup api .. Hehe

Haaaa ini lah rupanya 

Makan bersama nasi, sayur kailan memang best. Tapi encik suami ada lauk tambahan iaitu hasil masakkan dia sendiri tadi.. Ikan jaket belah belakang masak berlada! ( betul kot nama menu ni )
 Memang kesukaan dia ni. Tapi saya memang tidak berapa blh "kawan " dengan ikan ni kerana rasanya mmg tidak pernh memikat hatiku ni dari zmn kecil lagi.huhuhu...

So memcuba masak dia pun tidak pernah. nanti lah belajar dengan encik suami ye.

Ok.sekian dulu setakat ini. Kena tido awal sebab pagi tadi nyaris nyaris terlajak sahur. 

Ok selamat mencuba

Sos Ikan Bakar Bonda

Assalamualaikum! 

Sudah masuk dapur ke puan puan semua..menu hari ni mesti special sebab hari minggu so sempat la masak special kan. 

Untuk hari ni saya sediakan bahan untuk esok. Haaa kenapa awl bebenor yong? Sebab esok dah kerja, takut tidak sempat pulak. 

Tadi saya buat sos ikan bakar. Sebab memang dah plan esok insya Allah nak buat pari bakar.

Resipi kali ni memang di import dari Terengganu. Chefnya ialah mak saya sendiri. Teringat masa dulu bila di kampung menu ikan bakar wajib ada dalam setiap minggu berpuasa. Mak saya sebagai tukang buat sos ikan bakar, abah saya tukang bakar ikan dan saya tukang makan ikan! Ajaib kan! Wow! 
Hihihi..

Okay jom la kita tengok bahan bahan yang digunakan dan cara nak buat.

Bahan bahan:
1) * 6 biji bawang besar
2) * 3 biji bawang merah
3) Daun kesum
4) 5 sudu cili kisar / cili boh ( kalau tak nak pedas kurangkan sikit ye)
5) garam  suka suka hati
6) 3 sudu besar gula
7) 2 gelas air

Bahan yang bertanda * adalah kisar

             ~ Hero resipi kali ini ~

Cara cara :
1) Panaskan minyak 
2) Masukkan bawang yang telah dikisar
3) Masukkan cili kisar/ cili boh
4) Masukkan daun kesum
5) Masukkan air
6) Masukkan gula dan garam
7) Masak dalam keadaan api sederhana, selama 1jam lebih. Lagi lama lagi tahan lama.
** jangan telalu cair dan jangan terlau pekat. 

Ok.. Selamat mencuba! 

Disimpan untuk digunakan esok hari!!



Saturday, 13 July 2013

Mai sini sat.. Belajaq bahasa kedah naaa


 Assalamualaikum!

Malam ni pelik sikit entri nya.. Cek nk share sikit bahasa kedah. Cek x gheti sebenarnya cakap kedah. Cek gheti hok ayat ayat biasa ja.

Meh la kita tengok gambaq yang cek ada ambik kat internet untuk kita kongsi sama sama naa..




Walaupun sebenarnya suami saya orang kedah tapi saya belum fasih berbahasa negeri jelapang padi ni. 

Kedah ni best, orangnya pun baguih2, negeri cantik, dan salah satu bangunan di alor staq yang saya suka ialah Masjid Zahir. Mula mula tengok masjid ni saya dah jatuh cinta dengan senibina nya . Memang cantik. Apa lagi terus ambik gambaq buat painting ler.

Bukan senang nak belajar bahasa negeri orang. Bahasa negeri sendiri pun belum khatam sepenuhnya! Apa apa pun semua ini perlukan masa dan practice sokmo! 

Ok.. Tata noooo.

Ayam Goreng Pandan

Assalamualaikum! 

Sihatkah? Okaykah? Tidurkah? Haaa dah pikir ke apa menu untuk berbuka puasa petang ni? 

Kalau belum, masih sempat untuk tengok buku resipi tu.. Hehe

Petang ini insyaAllah saya  nak buat ayam goreng pandan. 
Idea nak buat menu ni tercetus selepas ada seorang staf dekat pejabat saya bagi daun pandan. Banyak dia bawak hari tu, so semua pulun ambik. Majoriti kata nak buat kuih tapi saya rasa nak buat versi lain. Hehe jom kita kongsi kongsi bahan dan cara masak! 

Bahan bahan: 
1) Ayam bahagian dada di potong.
2) 2 batang serai
3) 1sudu teh ketumbar ( kalau ada serbuk ketumbar lagi senang)
4) 3 ulas bawang putih
5) 1 1/2 sudu teh lada sulah
6) 1 sudu teh gula
7) 1 sudu besar kicap cair
8) Garam 
9) Daun pandan
10) lidi sate yg dipotong @ lidi pencungkil gigi


Cara caranya :
Mula mula sekali Saya sediakan bahan perapan ok..
* kisarkan serai, ketumbar dan bawang putih.
* gaulkan bersama gulu, garam, lada sulah, kicap bersama ayam yang telah dibersihkan. Seperti gambar di bawah.

Saya perapkan lebih kurang 3jam.. So sementara tunggu perap lama tu, boleh la main candycrush dulu ke.. Main sodoku ke.. Hehehe

Ok! Bila dah cukup masa perapan tu, boleh la kita memulakan proses membungkus ayam di dalam daun pisang. Tapi.. Maaf sgt2 sebab gambar proses membungkus tu xda sebab tidak cukup tangan nak ambik gambar! Sorry ye.. Tapi kawan kawan semua boleh cuma tengok di google, disitu ada tunjuk cara membungkus .

Ni gambar setelah dibungkus dengan daun pandan dan lidi digunakan sebagai " kunci" daun pandan tu daripada terbuka. Emmm bau daun pandan memang wangi.

Ok, bila dah siap.. Boleh la kita menggorengnya dalam keadaan api sederhana. Lebih kurang 8-10minit. Masa menggoreng, bau pandan naik semerbak! Suka suka suka! 

Ok..inilah hasilnya syg ku semua..


Nak lebih sedapnya sebenarnya kena buat sos dia pulak. Tapi apakan daya, tidak sempat! So makan dengan cili sos botol pun boleh .. Yang penting, ayam bi wangi sangat.... Hehehe

Ok, selamat mencuba!



Kuih layang layang

Assalamualaikum semua..

Semoga sihat2 aje.. Cm mana puasa? Okay? Semoga baik2 aja.😃

Okay tadi sahur makan apa? Ke ada yang tidak bangun sahur? Seeloknya, bangunlah sahur ye kerana pada sahur itu ada keberkatan dan dengan sahurlah membezakan puasa kita orang Islam dengan puasa org bukan Islam.

Ok.. Lepas sahaja sahur tadi, aku tidak tahu kenapa aku jd rajin seperti masao dalam cerita shin chan tu..Biasanya lepas subuh mata ngantok je.. Nak2 hari bekerja.. Tapi hari minggu ni semangat plak aku basuh baju, dan paling tidak boleh terima aku lipat baju satu bakul! Padahal aku ni ada penyakit alergic sikit dgn aktiviti lipat baju ni.. Tidak tahu kenapa.. Memang tidak pernah jatuh hati dengan lipat baju ni.. Kalau lah ada mesin lipat baju.. Memang aku la akan beli! 

Ok.. Sesudah itu.. Aku rajinkan diri plak untuk siapkan kuih layang layang plak.Sebenarnya aku baru tahu nama kuih ni cam ni. Selama ni panggil kerepek layang layang je. Tapi aku masih musykil kenapa ia dipanggil kuih layang layang.hmmmnm..

Aku dapat inspirasi untuk mencuba buat kuih ni bila tengok kakak ipar aku yang buat. Dalam 1/2 tahun jugak kot nak datangnya seru untuk aku buat ni!

Ok.. Mari kita sama- sama kongsi resipi dan cara buat..

Bahan - Bahannya:

1) Kulit  popia ( saya beli je kat kedai )
2) Lidi sate 
3) Gula kastor 
4) Sedikit air ( sebagai gam kulit popia)
5) Minyak untuk menggoreng




Cara caranya :

1) Letakkan satu kulit popia di atas pinggan @ papan pemotong 
2) lidi digunakan untuk memudahkan proses menggulung.
3) gulung sehingga habis dan letakkan sedikit air bagi melekatkan kulit popia.
 ( tapi jangan gulung bagi ketat sangat takut susah pulak nak tanggalkan lidi tu)
4) keluarkan lidi



5) Potong kulit popia mengikut bentuk yang anda suka :)



6) Gorengkan kulit popia dalam api yang sederhana sehingga warna kulit popia menjadi kekuningan. Okay angkat ler..
7) Biarkan ia lebih kurang 10 minit supaya sejuk sedikit



8) Gaulkan kulit popia yang telah digoreng itu bersama gula kastor..



9) Haaaa siap la.. Senang je kan? Bahan pun tidak banyak yang perlu guna, sambil tengok cerita korea pun boleh layan ni.. Hehe tapi nak berkat sambil gulung gulung tu kita Salawat ke atas nabi.. 
Insya Allah sedap dan berkat!
Masak dari hati masak with iman kata Chef Ammar..


Tapi aku rasa tak nak bagi nama kuih layang layang la. Boleh tak? Nak panggil kuih kasih bersatu. Haaaaa ibarat kulit popia dan gula yang akhirnya bersatu dan duduk bersama sama di dalam bekas! 

** kalau anda tidak suka manis, anda semua boleh letakkan serbuk nestum dan milo ataupun bagi yang suka kan pedas, salutkan dengan sambal pekat ala2 sambal popia tu.. Okay? suka suka hati la.. Kata Chef Ammar lg!

Ok kawan2 tersayang, boleh la mencuba.. Boleh buat kudap kudapan masa tengok tv ke, jalan jalan ke, jamuan raya ke. Ok. Assalamualaikum.





Friday, 12 July 2013

Berbuka Bersama Daging goreng Kunyit

Assalamualaikum! 

Hello.. Tengah buat apa tu..? Takkan makan lagi.. Hehe tadi anda semua berbuka puasa dengan apa? Masak atau beli di bazar Ramadhan? 

Hari ni saya dan suami plan nak masak daging goreng kunyit. Sebab asyik berbuka dengan ayam,ikan,ayam,ikan je.. Cemuih la! (Cemuih tu maksudnya bosan..loghat kedah) 

Ok..di sini nak kongsi serba sedikit tentang resipi daging goreng kunyit merpati dua sejoli ni ! Hayyyya!! Panjang nya nama menu kali ni! Ok.. Moh ler kita pakat tgk bahan2nya dan cara nak masak dia ok.. 

Bahan-bahannya:
1:: Daging batang pinang( kalau selain daripada tu, lebih baik rebus dulu supaya lembut dan cepat masak
2:: kacang panjang dikerat pendek
3:: Carrot dipotong pendek
4:: bawang besar dihiris
5:: bawang putih dihiris
 


Cara - cara masak:
1) daging yg telah dipotong digaul bersama garam dan kunyit. Perapkan selama 30minit 

2) gorengkan daging sehingga kelihatan masak, masukkan sedikt air
3) masukkn bawang, cili, bersama carrot dan kacang panjang
4) tambahkan garam 

Yeee selesai sudah! Simple je kan! 

Alhamdulillah semuanya selesai..


Boleh lah makan bersama nasi, sayur. Ok.. Selamat mencuba! Hehe


Rezeki Hari Jumaat

Assalamualaikum kawan kawan!

Haaa cm mana dengan puasa? Semoga semuanya berjalan dengan lancar.. 
Hari ini hari ketiga berpuasa dan hari ini hari Jumaat yang pertama dalam bulan Ramadhan 1434 Hijriah. 

Betul la kata org, kadang kala kita tidak tahu apa yang tertulis utk kita. Semua itu telah dirancang olehNya. 

Hari Jumaat kali ini, pejabat ku ada buat aktiviti facial muka wajah mu untuk kelihatan berseri. Hehe aku ni salah seorang AJK persatuan yang menganjurkan program ni. Walaupun aku hanyalah AJK sukan, tapi aktiviti dibawah AJk sosial dan AJK biro ekonomi ni aku kena la juga ambik tahu.. Haaa banyak kan jenis AJK nya.. Ni baru 3, ada lagi mcm2.. AJK Rumah Tangga je xda!

Aktiviti kali ni, kami menjemput wakil khidmat kecantikan dari syarikat 
Iris De Beaute. Kebetulan  salah seorang pekerja syarikat tu kawan masa belajar dengar kawan sepejabat aku sekarang. Bagi aku bagus sgt khidmat yg mereka berikan. Untuk kali ni kami hanya adakan program untuk rawatan muka. Tapi mereka sebenarnya sediakan macam2 lagi seperti urut, sauna,mandi lulur,pakaian pengantin, mandian kecantikan, gunting rambut , pakej langsing dan yg lain berkaitan hantaran dan katering. Kedai mereka ni terletak di Tmn Pinggiran Putra. Alahai.. Kebetulan, tidak jauh dari rumah aku! 

Salah seorang pekerja mereka iaitu merangkap wedding planner @nama yang kami panggil ialah kak Intan merupakan pengedar tupperware. Jadi sementara dia "merawat" muka kawan2 yg lain, dia bercerita mengenai kelebihan tupperware ni. Yang plg best nya.. Kalau dia bagi soalan berkaitan tupperware, siapa yg blh jawab, akan dpt tupperware free satu! Wow! Wow! Berbaloi weh..tapi aku xda rezeki utk itu.. Huhu seronok tgk kwn2 yang gembira je bila dpt jawab dan dpt hadiah. 

Tapi itulah,Allah dah tetapkan yang aku pun ada rezeki utk dpt tupperware! Tp dgn cara lain. Rupanya2 kak intan tu siap buat cabutan bertuah..bila je tahu, terus aku masukkan nama aku dlm kotak . Kali ni mereka buat 3 cabutan . Yang pertama gagal.. Yang kedua gagal.. Yang ketiga?? Alhamdulillah.. Nama aku naik.. Yehaaa!! Syukur2..lagi best siap blh pilih so aku pilih r tupperware yg aku belum ada. Hehehe ini lah dikatakan rezeki!

Yang kelakarnya, sebelum tu aku pergi membeli sedikit barang "market" di bawah pejabat ni,tgh duk nak bayar tu, tiba- tiba ada seorang amoi datang.."ambik2..percuma je..percuma" masa tu muka aku cm blur maybe sebab terkejut.. Hehehe.. Dapat air kotak free..Tq ye .. Tq..
Ini pun rezeki namanya!

Alhamdulillah..sebenarnya masing2 mendapat rezeki setiap hari.. Cuma kadang tu kita sedar ataupun tidak.dan bentuk rezeki yg dihantar oleh Allah S.W.T itu berbeza.

Ok! Setakat ini dulu.. Selamat berbuka puasa diucapkan...amin.